HTML

Városi farm

Ebben a blogban arról olvashatsz, hogy mi mindenre lehet használni egy családi ház udvarát, ha nem csak füvet szeretnél nyírni és megnézni mennyit nőttek a kerítés mellett sorba ültetett tuják:)) Kövess a facebook-on is:https://www.facebook.com/varosifarm

Friss topikok

Címkék

ágyás (1) ágyások (1) alapozás (1) alginit (1) állott vizes öntözés (1) arany (1) árokpart (1) ásás (4) áttelel (1) áttelelő (1) bab (1) balkon (1) baromfi (2) baromfi atka (1) baromfi udvar (1) bébi (1) befőzés (1) begyűjtés (1) besárgul (1) betonozás (1) bio (1) biokert (3) bio gyümölcsös (1) bio krumpli (1) bio palánta (3) bio tojás (1) bio tyúk tartás (1) bodobács (1) bodza (1) bogár (1) bogárhotel (1) bogyósok (1) bokor (3) bonszai (1) bontott tégla (1) borgárhotel (1) brahma (1) cékla (2) cica (1) cickafark (1) cikória (1) cinege (1) cochin (1) család (1) csalán (2) csalánlé (1) csalántea (1) csávázás (2) csávázó szer (1) csemeték (1) cserebogár (1) cserép (2) csicsóka (1) csiga (1) csipkerózsa (1) diólevél (1) díszkert (1) divat (1) édeskömény (1) édes kömény (1) égetés (1) egyelés (1) ehető (1) ékszerteknős (1) élelem (1) elővetemény (1) építés (1) etetni (1) évelők (1) fagy (1) fahamu (1) faiskola (1) falevél (2) farm (1) fashion (1) fehér hajópadló (1) fekete (1) fekete gyökér (1) fekete nadálytő (1) féldeterminált (1) felfedező (1) fenntartható (1) fenntartható kert (2) földi mogyoró (1) fólia (1) fóliasátor (1) főzet (1) fűszerek (1) fűszerkocka (1) galagonya (1) galamb (1) génbank (1) gereblyézés (1) giliszta űző varádics (1) gomba (1) gömbölyű (1) gyep (1) gyerekbarát kert (1) gyógynövény (3) gyógynövény szárítás (1) gyógytea (1) gyűjtés (1) gyűjtése (1) gyümölcs (1) gyümölcsfa (1) gyümölcsfa ültetés (1) gyümölcsös (2) hajópadló festés (1) hajtás (1) hal (1) halak (1) harapás (1) haszonkert (1) házi állat (1) hegyi (1) henger (1) hideg (1) illóolaj (1) japán kert (1) július (1) kamilla (1) kapirgál (1) kapirgálás (1) karózni (1) kártevők (1) kaszáló (4) katica (1) kerépítés (1) kerítés (1) kert (3) kertbarát gyerek (1) kertépítés (2) kertészkedés (1) kerti (2) kerti tó (1) kerti tó letakarás (1) kert építés (1) kert tervezés (2) keskenylevelű ezüstfa (1) kesztyűs kéz (1) kevesebb munka a kertben (1) kézi kaszálás (1) kicsibe (1) kiskert (1) kökény (1) koktél (1) kölcsön vett kilátás (1) komplex rendszer (1) komposzt (4) komposztálás (1) komposztáló (3) kompozíció (1) konyhakert (2) konyhakert építés (1) korai borsó (2) korai vetemény (1) kora tavasz (1) kordonos (1) körömvirág (1) kotlás (1) kotlós (1) kövek (1) közösségi kert (1) közösségi konyhakert (1) krumpli (1) krumpli bogár (1) krumpli termesztés (1) kutya (1) kutya kert (1) kutyus (1) lakkozás (1) (1) lebegő (1) legelő (1) lestyán (1) levélmangold (1) levéltetvek (1) levendula (1) levendula szüret (1) lila krumpli (1) lisztharmat (1) lóbab (1) lótusz (1) lucullus (1) macaron (1) macska (1) madarak (1) madárbarát kert (1) madáretető (1) magasított (1) magok (1) másodvetés (3) matador (1) medvehagyma (1) méh (1) méhlegelő (1) menyét (1) mezei zsurló (1) mulcs (1) műtrágya (1) napraforgó (1) német lazac (1) nincs ásás (1) növények (2) növénylerakat (1) növénytársítás (1) növény felismerés (1) nyár (1) ökológiai gazdálkodás (1) ökológiai kert (1) ökológiai rendszer (3) öntözés (3) öntözés csalánlével (1) orbáncfű (1) organikus (1) orvosi somkóró (1) ősz (1) őszi dísz (1) oxigéntermelő (1) padlizsán (1) palánta (4) palántaföld (1) palánta egyelés (1) palánta nevelés (4) pálmakel (1) papagájvirág (1) paradicsom (4) parlagi tyúk (1) pasztinák (1) patak (1) patakpart (1) patvarci óriás rongyos (1) permakultúra (2) permakultúrás kert (1) pillangó (1) piros (1) potager (1) pottage (1) pöttyös krumpli (1) rebarbara (1) rendszer (2) repül (1) rét (2) retek (1) retro (1) rovarhotel (1) rovarok (1) rózsa (1) rukkola (1) saláta (4) sárgarépa termesztés (1) sarkantyúka (1) selyemtyúk (1) sétál (1) sétáltat (1) sólyom (1) sövény (1) spenót (3) strelitzia (1) style (1) szárítás (1) szárnyas (1) szegélyágy (1) szerszám (1) sziámi macska (1) szigetelés (2) szintek (1) szökés (1) szubtrópusi (1) szürke (1) szürke cica (1) tájfajta (1) talajkeverék (1) talajszipolyozó (1) tanácsok (1) Tápiószele (1) táplálék hálózat (1) tarlórépa (1) tavasz (1) tavi (1) távoltartás (1) teknős (1) tippek (1) tisztító kúra (1) (2) tóépítés (1) tojás (1) tojnak (1) töklámpás (1) tollak (1) tour de france (1) tó letakarás (1) trükkök (1) tuja (1) tyúk (7) tyúkhúr (1) tyúkitató (1) tyúkok (3) tyúkok télen (1) tyúkól (4) tyúkól meszelés (1) tyúktartás (2) tyúkudvar (3) udvar (1) újrahasznosított anyagok (2) új krumpli (1) ültető tálca (1) üvegház (4) vadvirág (1) vadvirágos rét (1) vadvirágos rét ápolása (1) vadvirágos rét telepítése (1) városi (1) városi farm (1) védett növény (1) vegetariánus (1) vegyszermentes (1) veréb (1) vetés (1) vihar (2) virág (1) vizes élőhely (1) vízinövény (1) vízitök (1) vízi növények (1) zöldség (2) zöldséges kert (2) zöldségkert (1) Címkefelhő

A fehér az fehér

2016.05.10. 19:40 Horsolya

Ha nem a kertben dolgozom, akkor házat újítok fel, benne többek között a jobb napokat is látott hajópadlót.

img_3032.JPGMár az első pillanatban feltűnt, hogy ennyire szúrágta deszkákat még nem is láttam soha, az egész csupa apró felszíni labirintus, szeszélyes kacskaringós sor-és mélységi minta, de tudtam azt is, hogy a kicserélését nem bírja el a költségvetés. Semmi gond, kiűzöm guttamási-i a szúgenerációk (száz)ezreit és lefestem fehérre a hajópadlót. A fehér hajópadló maga lesz a megvalósult álom: világosítja a teret és a vastag festékréteg jótékonyan eltakarja az évszázados szútevékenység áldásos eredményeit.

Jól hangzott a terv, egészen addig, míg az első lépéshez el nem hívtam egy parkettás mestert: a szegélyléc felszedéshez és a  lecsiszoláshoz. Előadtam neki a nagyszabású tervem, erre ő ennyit válaszolt: "Asszonyom, 43 éve űzöm az ipart, de jól sikerült fehér hajópadlót még nem láttam. Vagy felcsípi a festéket a lakk vagy az egész be fog sárgulni vagy mind a kettő. Csinálja csak nyugodtan, csak aztán nehogy a végén majd megint csiszolás legyen belőle...." Ennyi volt a biztatás tőle. Próbáltam még egy-két titkot kicsiholni belőle: ha mégis, akkor milyen festékkel meg lakkal érdemes? Milyen henger...stb.? De nem jutottunk előre. Arra, hogy najó, akkor majd utánanézek az interneten, csak sokat mondóan rám nézett, hogy "Na persze, biztos az interneten is meg lehet tanulni a szakmát...." Felcsiszolt aztán elment, ott hagyott még egy nagy adag leszabatlan szegélylécet a szoba közepén.

És akkor mostantól az internet és a saját tapasztalat a szakmáról:

  1. Bombabiztos szúölés: Nem tudom, hogy van-e ilyen. Az élet és a szúk döntik majd el. Kétfélét találtam a neten: létezik egy bio szúölő szer, nagyon szimpatikus, nagyon drága és nem találtam hozzá olyan felhasználói tapasztalatot, hogy egészen biztosan működik-e. Maradt a másik lehetőség: a Xylamon szúölő szer, kétszer, hengerrel. A széleit pedig ecsettel, jól átitattam az egész felcsiszolt padló felületet.
  2. Fehér szín: sima, oldószeres Trikolor fehérszínű kerítés festéket használtam, arra gondolva, hogyha kint a kerítésen jó, akkor bent a padlón is viszonylag ellenálló lesz. Kétszer kentem át, a széleit és a sarkokat szintén ecsettel (Miután külön-külön szálanként lefestettem előre a szegélyléceket és egy kedves barátommal precízen méretre vágva felszögeltük őket. Akinek nincs ilyen barátja, sürgősen szerezzen be egyet, mert különben az egész dolog esélytelen!) A padló gyönyörű vakító fehér lett, minden álmom teljesült: világos szoba, csodás fehér padló, szúk ha élnek még, halálra válva kucorognak a mélységben és lehet, hogy soha többé nem mernek majd feljönni.
  3. Besárgulás 1.: Megmondom őszintén, hogy egész idő alatt vártam rá, mert ezt a bizonyos besárgulást annyian emlegették, akiknek volt valamilyen közül a parkettához. Először azt gondoltam (néhai kémai faktosként), hogy biztosan a parkettában lévő egyik titkos összetevő fog alattomosan reakcióba lépni a fehér festékkel és a sárgulás az éj és a száradás leple alatt, orvul  fog majd bekövetkezni. Két nap múlva félve nyitottam be a házba, de a parketta még mindig csodás fehér színben ragyogott. 
  4. Lakkozás: előrebocsátom, hogy én még sosem láttam (egészen mostanáig) közelről parketta lakkot. Ki is hagytam volna az egészet, de valahogyan meg kell védeni a csodás fehér padlót, így ezt persze nem mertem megtenni. Megtanultam, hogy min. kétféle festék és lakk típus létezik: a vizes bázisú és az oldószeres (ezen belül is van többféle-fajta:((. Mivel én oldószeres festéket használtam, egyértelmű volt, hogy azonos bázisú lakkot kell használnom majd (hoppá a kémia tudás!!!). Azt gondolom, hogy ez eléggé fontos információ lehet, a festékek és lakkok világában, de a gyártók nem így! Az OBI-ban (két eladó+én) húsz perces olvasgatás következett a 4-es betűméretű szlovák, szlovén, lengyel, román szövegek alatt, míg a szerényen meglapuló magyarkát megtaláltuk. Na most az, hogy oldószeres vagy vizes bázisú még ilyenkor sincs rajta egyértelműen, viszont vannak rá utaló jelek. Csak ki kell tudni olvasni ezekből és vinni kell az olvasó szemüveget! Én végül is egy Sadolin típusú, színtelen, magasfényű parketta lakkot vettem. Ha már ennyit dolgozunk vele, hadd ragyogjon az egész!
  5. Besárgulás 2.: Amikor már kinyitottam a lakkos dobozt, gyanús volt, hogy most jön a neheze és lehetséges, hogy az  eredmény nem lesz teljesen hófehér? De arra gondoltam a színtelen az színtelen, felkenjük aztán majd a száradás rejtélyes folyamata elveszi azt a sárgás-barnás színét, ami már a kinyitáskor is eléggé feltűnő és a fehérre festett padlón remekül érvényesül. Rájöttem arra is, hogy bár az ember szeretné vastagon, földrengés biztosra lakkozni a padlóját, de ezt a késztetést le kell győznie. A szabály: vékonyan és többször! mert így szebben meg lehet csinálni. De fájdalom, ez a taktika sem segített a ronda sárgás  színen, ami felé haladtunk: a gyönyörű fehér padló és én. Egy egész napig a parkettás "én megmondtam előre!" arca lebegett előttem és csak arra tudtam gondolni, hogy bár a mesterember nem nyelvész, de ez nem besárgul, hanem mivel sárga az átlátszó lakk színe, egészen egyszerűen megfogja és átszínezi a felületét!!!! Ha ezt valaki nekem értelmesen elmagyarázta volna előre, akkor addig keresek, amíg fehér padlóra való, egészen biztosan színtelen lakkot nem találok. De most már mindegy!

img_3035.JPG

6. Antikolt vagy hófehér???: egyértelmű, hogy az antikolt szót a barátaim találták ki biztatásul a ronda helyett, amikor látták, hogy mennyire el vagyok keseredve. Nekem viszont nem antikolt, hanem olyan fehér kell, mint a festés előtt volt. És ekkor hirtelen megvilágosodtam. Előttem állt a fehér festék maradék és a lakkos doboz. Azonos bázisú anyagok, muszáj, hogy jól keveredjenek! Nincsen veszteni valóm! Összeöntöttem a lakkot és a fehér festéket és megráztam. Elkeveredtek:) Átkentem a padlómat,  csillogó HÓFEHÉR LETT!!!!!

Most még szárad, de érzem, hogy én nyertem:))))!!!!!

img_3042.JPG

 

Szólj hozzá!

Címkék: henger lakkozás hajópadló festés besárgul fehér hajópadló

A bejegyzés trackback címe:

https://varosifarm.blog.hu/api/trackback/id/tr358702886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása